Akce

Vliv aktuální situace na pracovní právo 2.0.

27. 3. 2020
Google Hangouts
300 Kč + DPH

Aktuální stav v České republice je pro mnohé problematický. Vyhlášený nouzový stav může způsobit zaměstnavatelům nemalé problémy. Odložené zakázky, nedostatek práce, zaměstnanci starající se doma o své děti a mnoho dalších. Poskytli jsme zdarma vzor dohody o home office a vnitřní předpis řešící home office, abychom alespoň trošku pomohli v aktuální situaci. Zpětná vazba, kterou jsme obdrželi, byla neskutečná, a za to Vám moc děkujeme. Zároveň nás tato situace přivedla k dalšímu kroku.

Kolega David Šupej si připravil webinář na téma vliv aktuální situace na pracovní právo. Na webináři budou řešeny zejména tyto otázky:

  1. Co když je zaměstnanci nařízena karanténa nebo se vrátil z rizikové země? Jak je to s použitelností home office, dovolené, neplaceným volném či sick-days?
  2. Na co má zaměstnanec právo z důvodu uzavření škol a péče o malé dítě?
  3. Jak postupovat v případě omezení provozu zaměstnavatele?
  4. Jak postupovat, když je zaměstnanci nařízena karanténa v cizině?
  5. Jak se dotkne nouzový stav zaměstnavatelů?
  6. Může zaměstnavatel přeřadit zaměstnance na jinou pracovní pozici?

V rámci webináře budete mít rovněž možnost zeptat se Davida na jakékoliv další otázky, které Vás v souvislosti s aktuálním stavem zajímají.

Webinář bude zpoplatněn symbolickým poplatkem 300 Kč + DPH, abychom pokryli veškeré náklady s webinářem spojené.

Datum webináře: 27. 3. 2020

Čas webináře: 9:00 – 10:00

Po přihlášení Vám zašleme fakturu společně s odkazem na webinář.

Vliv aktuální situace na pracovní právo

18. 3. 2020
Web
300 + DPH

Aktuální stav v České republice je pro mnohé problematický. Vyhlášený nouzový stav může způsobit zaměstnavatelům nemalé problémy. Odložené zakázky, nedostatek práce, zaměstnanci starající se doma o své děti a mnoho dalších. Poskytli jsme zdarma vzor dohody o home office a vnitřní předpis řešící home office, abychom alespoň trošku pomohli v aktuální situaci. Zpětná vazba, kterou jsme obdrželi, byla neskutečná, a za to Vám moc děkujeme. Zároveň nás tato situace přivedla k dalšímu kroku.

Kolega David Šupej si připravil webinář na téma vliv aktuální situace na pracovní právo. Na webináři budou řešeny zejména tyto otázky:

  1. Co když je zaměstnanci nařízena karanténa nebo se vrátil z rizikové země? Jak je to s použitelností home office, dovolené, neplaceným volném či sick-days?
  2. Na co má zaměstnanec právo z důvodu uzavření škol a péče o malé dítě?
  3. Jak postupovat v případě omezení provozu zaměstnavatele?
  4. Jak postupovat, když je zaměstnanci nařízena karanténa v cizině?
  5. Jak se dotkne nouzový stav zaměstnavatelů?
  6. Může zaměstnavatel přeřadit zaměstnance na jinou pracovní pozici?

V rámci webináře budete mít rovněž možnost zeptat se Davida na jakékoliv další otázky, které Vás v souvislosti s aktuálním stavem zajímají.

Webinář bude zpoplatněn symbolickým poplatkem 300 Kč + DPH, abychom pokryli veškeré náklady s webinářem spojené.

Datum webináře: 18. 3. 2020

Čas webináře: 8:30 – 10:30

Po přihlášení Vám zašleme fakturu společně s odkazem na webinář.

Software – od vývoje po nákup

9. 4. 2020
Brno
4.900 Kč + DPH

Počítačové programy jsou dnes klíčem úspěšnému businessu. Pomáhají nám pochopit data která máme, nastavit procesy, ulehčují nám práci anebo naopak na nich stojí celý náš business. A protože je pro nás software v dnešní době klíčový, zaslouží si jeho vývoj, nákup i prodej dobře nastavené smlouvy. Smlouvy, které s minimem právničiny zajistí, že během celé transakce nebude nikdo tápat v tom, kdo komu měl co dodat, co to mělo umět a jakou formou se za to mělo zaplatit a co dělat, když se něco nepovede. Pro každou stranu smlouvy jsou klíčová jiná ustanovení, společně si tedy projdeme nastavení transakce jak z pohledu dodavatele, tak z pohledu odběratele. Zaměříme se na základní body k vyjednávání a řekneme si, kde lze a kde nelze protistraně uhnout.

Osnova

  • Smlouva o analýze a návrhu architektury řešení
    • Účel analýzy
    • Realizace analýzy a zásahy do prostředí objednatele
    • Interviews, Prototyping, Use-cases
  • Vývoj software
    • Vymezení předmětu smlouvy
    • Typy vývoje a jak je uchopit ve smlouvách (waterfall, agilní vývoj, modifikace)
    • Akceptační kritéria a specifikace software
    • Změnové řízení
    • Vady software, záruka a odpovědnost
    • Zajištění následné podpory a rozvoje software
  • Licence k softwarovému dílu
    • Nezbytná ujednání v licenční smlouvě
    • Licenční modely
    • Další metody licencování software (SaaS, PaaS, IaaS)
    • Použitelné free and open-source modely
    • Uživatelské účty, zabezpečení
  • Smlouva o implementaci
    • Předmět smlouvy, základní požadavky na prostředí a součinnost
    • Řízení a milníky implementace, akceptace
    • Smluvní úprava vzdálené implementace
    • Nakládání s daty
    • Odpovědnost
  • Servisní smlouva (SLA)
    • Servisní služby, Support
    • Preventivní údržba x reaktivní údržba
    • Klasifikace incidentů
    • Reakční doba vs. doba pro odstranění
    • Standardy garantované dostupnosti
    • Požadavky na provozní prostředí
    • Povinnost aktualizací vs. zákaz aktualizací provozního prostředí
    • Prevence před „sunsettingem” sw produktu
    • Výsledky customizace a drobných úprav 

Čas školení: 8:30 – 15:30

Místo školení bude upřesněno.

IT smlouvy – klíčové znalosti pro manažery a právníky

18. 3. 2020
Ostrava
4.900 Kč + DPH

Každá společnost nebo advokát se čas od času setká se smlouvou, která se týká software (IT smlouva). Nejčastější typy těchto smluv si společně představíme a na praktický příkladech si ukážeme, jak z pohledu dodavatele nebo odběratele tyto smlouvy co nejlépe uchopit. Zaměříme se na kritické body k vyjednávání a na přidanou hodnotu, kterou by každá strana měla od smlouvy očekávat. 

Ze školení si odnesete typizovaná ustanovení, která můžete ve smlouvách využívat a osnovy, na základě, kterých si můžete kontrolovat, že smlouvy, které máte na stole, obsahují vše podstatné.

Osnova

  1. Slovníček pojmů v IT z pohledu práva
  2. Licenční smlouva
    • Co je to software z pohledu práva
    • Jak správně definovat předmět smlouvy
    • Základní licenční modely
    • Odpovědnost, záruka náhrada škody
    • Ostatní ujednání (uživatelské účty, právo k výstupům a jiné)
  3. Smlouva o vývoji SW
    • Analýza a návrh architektury softwarového řešení
    • Software jako předmět smlouvy
    • Typy vývoje, projektové řízení
    • Akceptační kritéria a akceptační testy
    • Odpovědnost za komponenty třetích stran
    • Změnové řízení
    • Zajištění následné podpory a rozvoje software
    • Update, upgrade hotového sw (prevence před „sunsettingem” sw produktu)
    • Vady, záruka vs. Service Level Agreement (SLA)
  4. Smlouva o implementaci
    • Řízení implementace
    • Požadavky na prostředí/součinnost
    • Milníky a akceptace (UAT, akceptační řízení)
    • Nakládání s daty
    • Vzdálená implementace
  5. Servisní smlouva (SLA)
    • Servisní služby
    • Preventivní údržba x reaktivní údržba
    • Klasifikace incidentů
    •  Reakční doba vs. doba pro odstranění
    • „sunsettingem” sw produktu
    • Výsledky customizace a drobného rozvoje v souvislosti s poskytováním servisních služeb
    • Support
  6. Zpracovatelská smlouva GDPR/ochrana os. údajů
  7. Závěrečné shrnutí

Čas školení: 8:30 – 15:30

Místo školení bude upřesněno.

Agilní metoda – jak ji zachytit do smluv

3. 12. 2019
Brno
1.500,- Kč plus DPH

Je agilní metoda Váš preferovaný způsob práce? Nebo tak funguje Váš dodavatel? Má spoustu výhod – flexibilitu, možnost se přizpůsobovat požadavkům, prioritizovat…  Díky tomu se však v agilu dílo mění pod rukama. Je vůbec možné agilní metodu fixovat smlouvou? Jak na to, když nelze dopředu pevně zafixovat všechny podmínky?

Nachystali jsme pro Vás snídani, u které probereme:

  • proč nejdou úplně použít standardní smluvní šablony
  • minimální požadavky na „agilní“ smlouvu
  • jaká jsou rizika která se nedají zcela ošetřit

Snídaně nám nedává prostor na teorii, bude to tedy ryze praktické, s příklady a prezentací, kteoru si sebou odnesete tak, aby agilní metoda nebyla rozbitá špatnou smlouvou.

3.12.2019 – 8.30-11h u nás v kanceláři, Budova TITC, Purkyňova 648/125, 612 00 Brno

Omezená kapacita 10 míst, aby byla šance věnovat se konkrétním příkladům.

Těšíme se na Vás.

Tým SL

agilní metoda

Odpovídá realitní kancelář za inzerát? A co za stav nemovitosti?

26. 11. 2019
Brno
1.500,- Kč plus DPH

Otázka odpovědnosti realitní kanceláře za inzerát a za stav nemovitostí je čím dál palčivější téma. Množí se případy, kdy kupující klient nereklamuje špatný stav nemovitosti u prodávajícího, ale jde rovnou za realitní kanceláří. Je to pro něj jednodušší. Nechápe, za co jste si vzali provizi. Má totiž pocit, že jako odborníci jste měli vědět, že:

  • nemovitost je v horším stavu než se zdá
  • informace, které Vám dal prodávající nejsou pravdivé
  • plot nesedí/patro je na černo/metry nesouhlasí/každé jaro do sklepa zateče…

Za co tedy vlastně realitní kancelář nese odpovědnost? A dá se jí zprostit tím, že si necháme od prodávajícího podepsat, že informace, které nám poskytl jsou pravdivé? A co když omylem uděláme chybu v inzerátu?

Probereme spolu:

  • jak předcházet odpovědnosti realitní kanceláře za informace poskytnuté prodávajícím
  • jaké podklady si k nemovitosti musíte vždy opatřit
  • co jako odborník musíte zjistit sami a nemůžete přenést na prodávající
  • krizový management – pokud zjistíme, že jsme udělali někde chybu, jak ji ve které fázi obchodu můžeme napravit

Díky bohatým zkušenostem se všemi typy nemovitostí a klientů si pro Vás nachystáme praktické příklady jak špatně napsaných inzerátů, tak i nevhodně formulovaných zprostředkovatelských smluv a perliček z praxe. Aneb „co nevymyslíš sám, vymyslí tvoji klienti :)“. A v realitním oboru to platí dvojnásob.

Těšíme se na Vás.

Tým SEDLAKOVA LEGAL

Skončení pracovního poměru – pracovní snídaně pro HR

15. 11. 2019
Praha
790 Kč + DPH

Protože víme, že pracovní právo je disciplína těžká i pro ostřílené právníky, a opakování a přípravy na nepříjemné situace není nikdy dost, nachystali jsme pro personalisty pracovní snídani na téma skončení pracovního poměru.

Tématem bude problematické skončení pracovního poměru, zejména pak:

  • okamžité zrušení pracovního poměru (pro extrémní situace) a
  • výpověď z pracovního poměru (a jak se nebát ji použít)

A doufáme, že krom spousty užitečných informací se povede i vzájemný networking a bude také prostor pro to, sdílet nejen naše, ale i Vaše zkušenosti z praxe?.

Pokud nemáte čas přijít k nám, ale ocenili byste pracovněprávní workshop přímo u Vás ve Vaší firmě,  rádi Vám zašleme cenovou kalkulaci a přijedeme až k Vám. U Vás je pak také možnost rozšířit témata i o další oblasti, se kterými se setkáváte.

Přihlaste se přes formulář níže!

Za celý tým SEDLAKOVA LEGAL,

Jana

pracovní snídaně

Právnická snídaně – Největší změny ve zdravotnické legislativě 2018

30. 7. 2019
Brno
200 Kč bez DPH (242 Kč vč. DPH)

Zdravotnictví provází v roce 2019 velká řada novinek a změn, a to napříč celým odvětvím. Největší změnu přináší jednotná úprava ověřování ochranných prvků léčivých přípravků