IT smlouvy – klíčové znalosti pro manažery a právníky

Každá společnost nebo advokát se čas od času setká se smlouvou, která se týká software (IT smlouva). Nejčastější typy těchto smluv si společně představíme a na praktický příkladech si ukážeme, jak z pohledu dodavatele nebo odběratele tyto smlouvy co nejlépe uchopit. Zaměříme se na kritické body k vyjednávání a na přidanou hodnotu, kterou by každá strana měla od smlouvy očekávat. 

Ze školení si odnesete typizovaná ustanovení, která můžete ve smlouvách využívat a osnovy, na základě, kterých si můžete kontrolovat, že smlouvy, které máte na stole, obsahují vše podstatné.

Osnova

  1. Slovníček pojmů v IT z pohledu práva
  2. Licenční smlouva
    • Co je to software z pohledu práva
    • Jak správně definovat předmět smlouvy
    • Základní licenční modely
    • Odpovědnost, záruka náhrada škody
    • Ostatní ujednání (uživatelské účty, právo k výstupům a jiné)
  3. Smlouva o vývoji SW
    • Analýza a návrh architektury softwarového řešení
    • Software jako předmět smlouvy
    • Typy vývoje, projektové řízení
    • Akceptační kritéria a akceptační testy
    • Odpovědnost za komponenty třetích stran
    • Změnové řízení
    • Zajištění následné podpory a rozvoje software
    • Update, upgrade hotového sw (prevence před „sunsettingem” sw produktu)
    • Vady, záruka vs. Service Level Agreement (SLA)
  4. Smlouva o implementaci
    • Řízení implementace
    • Požadavky na prostředí/součinnost
    • Milníky a akceptace (UAT, akceptační řízení)
    • Nakládání s daty
    • Vzdálená implementace
  5. Servisní smlouva (SLA)
    • Servisní služby
    • Preventivní údržba x reaktivní údržba
    • Klasifikace incidentů
    •  Reakční doba vs. doba pro odstranění
    • „sunsettingem” sw produktu
    • Výsledky customizace a drobného rozvoje v souvislosti s poskytováním servisních služeb
    • Support
  6. Zpracovatelská smlouva GDPR/ochrana os. údajů
  7. Závěrečné shrnutí

Čas školení: 8:30 – 15:30

Místo školení bude upřesněno.