Tomáš Schwarz a marketing: "Smlouva má pro každého klienta jinou prioritu"

Kdo je Tomáš Schwarz?

Přes 10 let pomáhá firmám využívat digitální kanály. V PPC proinvestoval přes 100 milionů korun napříč celým světem a vygeneroval miliardy v tržbách. Kouzelník v e-commerce světe, odborník na svém místě. Tak by se dal shrnout medailonek Tomáše Schwarze ↗.

Tomáš se v performance marketingu pohybuje jako ryba ve vodě, je neuvěřitelné ochotný a zkušený. A my jsme pyšní, že jej můžeme hrdě zařadit mezi naše klienty.

Protože i v marketingu se musí řešit smluvní dokumentace, rozhodli jsme se Tomáše vyzpovídat a zeptali jsme se jej na pár otázek spojených s jeho smlouvami:

Tomáši, jak důležitá je pro Vaše klienty smlouva o poskytování Vašich služeb?

Tomáš: "Pro každého klienta má úplně jinou prioritu. Vždy hodně záleží na velikosti a nebo prioritách, které si chtějí vyjednat.

Ale v konečném důsledku je vždy nejdůležitější to, jak zvládneme pomoci. Už při obchodu se snažíme co nejlépe zmapovat očekávání a vytvořit prostředí, ve kterém se klient bude cítit bezpečně a chráněný."

Jak často se Vám stává, že Vám klient smlouvu vrátí s revizemi?

Tomáš: "Revize jsou celkem časté, ale obvykle jde spíše o slovíčkaření a drobnosti bez nějakého většího dopadu. Jsou zvyklí na komplikované smlouvy.

Terminus technicus, kde oko dohlédne. Pak si vždy říkáme, jak moc chceme trvat na naší verzi a nebo jestli raději zapracujeme připomínky, které v podstatě nic nemění."

Co je nejčastější “důvod sporu” ve smlouvě?

Tomáš: "Obvykle formulace. Málokdy se stane, že jdeme vyjednávat o konkrétních podmínkách."

Jak důležitá je smlouva pro Vás?

Tomáš: "Smlouva je pro nás důležitá stejně tak jako pro klienty. Snažíme se minimalizovat byrokracii. Spolupráci obvykle netáhne smlouva, ale naše chuť pomáhat klientům růst. Na druhou stranu, abychom mohli růst i my, investovat do nových interních projektů a plánovat interní kapacity, tak potřebujeme mít alespoň minimální jistotu. Hlavně co se týká objemu práce. Máme i ad hoc projekty, kde máme vyšší hodinovou sazbu, ale preferujeme dlouhodobou spolupráci. V těch se nám rozloží mnohem lépe náklady na obchod a marketing a dovoluje nám to i stabilněji budovat tým. Což má v konečném důsledku pozitivní dopad i na klienty."

Stalo se Vám někdy, že byste v rámci jednání s klientem “otevřeli podepsanou smlouvu” a hledali v ní způsob řešení?

Tomáš: "Určitě. Svět je v dnešní době nejistý. Marketing je nejistý. Nejsme schopni v podstatě nic garantovat. Nevím, jak budevypadat Q4, natož příští rok. Někdy se může stát, že klient chce pomoct například s PPC, ale to jen odhalí strategické chyby. Nedomyšlený marketingový mix apod. a samotná aktivita v ten moment nedává smysl, i když byla odvedena profesionálně.

V ten moment se snažíme jít maximálně naproti. Změnit služby a nebo je předčasně ukončit. Na druhou stranu situace jsou různé. Někdy je klient ve špatné ekonomické situaci a při snižování nákladů chce první stáhnout agentury. Na jejich místě bych dělal to stejné. Těžko je za to vinit. Ale místo toho, aby situaci otevřeli a začali vyjednávat, tak se odmlčí. Nebo smlouvu rovnou začnou porušovat a hledat naše hranice, jak daleko jsme schopni zajít. To jsou samozřejmě momenty, kdy trochu chladne chuť dělat větší ústupky."

Jak Vám pomohly naše smlouvy?

Tomáš: "Věřím, že pomohly nejen nám, ale i klientům. Hned od začátku spolupráce nám vždy pomůžou nastavit očekávání. Bez nich bychom nemohli vyrůst tak jak jsme vyrostli. A řekl bych, že bych měl rozhodně horší spaní."

Potřebujete nachystat smlouvu o poskytování služeb v marketingu?

Napište nám →