Spolupráce s influencery je aktuálně v kurzu. Na sociálních sítích propagují influenceři výrobky a služby společností, od produktů na e-shopech, přes originální výrobky, až po IT služby. Pokud se ptáte, jak si influencer vydělává, tak vám můžeme prozradit, že jeden placený příspěvek se může pohybovat v desítkách tisích korun (záleží na velkosti influencera). Influencer je ale jako kdokoliv jiný v marketingu dodavatelem. A s dodavatelem je potřeba mít dobře nastavený vztah. Ideálně smlouvou, která bude srozumitelná a bude obsahovat vše potřebné.
Pokud chcete začít spolupracovat s influencerem, je písemná smlouva bezesporu základem. Ale co je tím nejdůležitějším, co si ve smlouvě pohlídat? Jen těžko totiž budete chtít uzavírat padesáti stránkovou smlouvu. Pokud má influencer propagovat váš produkt nebo službu, nejdůležitějším bodem bude nastavení pravidel, zda může rovněž influencer mluvit o produktech vaší konkurence. ⚠️ Není totiž nic horšího, než když se vedle sebe na sociálních sítích objeví příspěvky dvou konkurenčních společností.
👉 V rámci spolupráce se společností Aktin ↗ jsme se zeptali také Josefa Buryana (CMO ve společnosti Aktin), co je podle něj to nejdůležitější ve smlouvě o spolupráci s influencerem pro obě strany: „Pro obě strany je zde nejdůležitější část o nastavení podmínek plnění a odměn."
Celý rozhovor s Josefem si můžete přečíst zde ↗. 💬
Influencer marketing je dnes v rukou generace, která není zvyklá číst dlouhé a složité smlouvy. A tomu odpovídá i ta naše. Zároveň ale tento druh marketingu nepatří mezi ty nejlevnější. Proto je potřeba ve smlouvě pohlídat některé základní body:
Cena za přípravu smlouvy: od 10 000 + DPH
Abychom pro vás mohli nachystat smlouvu s influencerem na míru, potřebujeme znát parametry vzájemné spolupráce. Před přípravou smlouvy vám tak zašleme souhrn otázek:
Srozumitelnost je pro nás na prvním místě. Smlouvu vám tak nachystáme v jazyce, kterému porozumí na vašem marketingovém oddělení a kterému bude rozumět i influencer na druhé straně. Pokud samozřejmě preferujete klasický právní jazyk, umíme smlouvu nachystat i tímto způsobem.
Smlouvu nachystáme tak, abyste ji mohli používat pro všechny budoucí spolupráce nebo ji připravíme na konkrétní spolupráci.
Pavel je expertem na IT právo, autorské právo a duševní vlastnictví. Má na kontě vyjednávání smluv pro největší společnosti v ČR a chystal smlouvy o spolupráci s influencery pro marketingové agentury, které zajišťují aktivity pro nadnárodní řetězce.
Interně se Pavel aktivně věnuje předávání právního obsahu srozumitelnou formou a často jej označujeme za právního influencera. Je jedním z nejčastějších hostů našeho podcastu Právo v kostce ↗.
Chcete se s Pavlem potkat a přeskočit formality kontaktního formuláře? Domluvte si s Pavlem schůzku přes Calendly.