Co musí obsahovat smlouva o spolupráci s influencerem?

Spolupráce s influencery je aktuálně v kurzu. Na sociálních sítích propagují influenceři výrobky a služby společností, od produktů na e-shopech, přes originální výrobky, až po IT služby. Pokud se ptáte, jak si influencer vydělává, tak vám můžeme prozradit, že jeden placený příspěvek se může pohybovat v desítkách tisích korun (záleží na velkosti influencera). Influencer je ale jako kdokoliv jiný v marketingu dodavatelem. A s dodavatelem je potřeba mít dobře nastavený vztah. Ideálně smlouvou, která bude srozumitelná a bude obsahovat vše potřebné.

Kontaktujte nás ↗

Smlouva o spolupráci s influencerem
Popis

Dvě osoby, které srovnávají v rámci influencer marketingu dva produkty

Co je nejdůležitější na spolupráci s influencerem?

Pokud chcete začít spolupracovat s influencerem, je písemná smlouva bezesporu základem. Ale co je tím nejdůležitějším, co si ve smlouvě pohlídat? Jen těžko totiž budete chtít uzavírat padesáti stránkovou smlouvu. Pokud má influencer propagovat váš produkt nebo službu, nejdůležitějším bodem bude nastavení pravidel, zda může rovněž influencer mluvit o produktech vaší konkurence. ⚠️ Není totiž nic horšího, než když se vedle sebe na sociálních sítích objeví příspěvky dvou konkurenčních společností.

👉 V rámci spolupráce se společností Aktin ↗ jsme se zeptali také Josefa Buryana (CMO ve společnosti Aktin), co je podle něj to nejdůležitější ve smlouvě o spolupráci s influencerem pro obě strany: „Pro obě strany je zde nejdůležitější část o nastavení podmínek plnění a odměn." 

Celý rozhovor s Josefem si můžete přečíst zde ↗. 💬

Smlouva s influencery od SEDLAKOVA LEGAL
Smlouva o spolupráci 📝 s influencery od SEDLAKOVA LEGAL
  • Základní informace
  • Co od vás budeme potřebovat?
  • Co od nás dostanete?
  • Kdo vás přípravou smlouvy provede?

Smlouva musí být stručná a výstižná

Influencer marketing je dnes v rukou generace, která není zvyklá číst dlouhé a složité smlouvy. A tomu odpovídá i ta naše. Zároveň ale tento druh marketingu nepatří mezi ty nejlevnější. Proto je potřeba ve smlouvě pohlídat některé základní body:

  • jaká plnění v jaké podobě a délce influencer poskytne,
  • v jakém množství (6x TikTok video, 12x post na Facebook apod.),
  • na které sociální sítě a kanály,
  • kdy dodá influencer plnění,
  • jak se vypočítá odměna, kterou za propagaci influencer dostane,
  • jaké konkurenční značky/produkty nesmí influencer v rámci svého profilu propagovat,
  • zda budete chtít při propagaci uvádět specifické hashtagy nebo tagy,
  • jak můžete s příspěvky influencera nakládat vy jako zadavatelé.

Cena za přípravu smlouvy: od 10 000 + DPH

Základní parametry smlouvy o spolupráci

Abychom pro vás mohli nachystat smlouvu s influencerem na míru, potřebujeme znát parametry vzájemné spolupráce. Před přípravou smlouvy vám tak zašleme souhrn otázek:

  • S kým bude spolupráce uzavírána?
  • Zda budete chtít kromě zákazu „nevhodných příspěvků“ influencerovi zakázat i propagaci konkurenčních značek/produktů?
  • Jaké jsou cenové a platební podmínky?
  • Jak dlouho bude spolupráce trvat?
  • Máte interní kodex, který musí influencer dodržovat?
  • Na jakých sociálních sítích a v jakém rozsahu bude influencer publikovat?
  • Jak chcete s příspěvky dále nakládat?

Smlouvu, která vás neunudí a zároveň ochrání

Srozumitelnost je pro nás na prvním místě. Smlouvu vám tak nachystáme v jazyce, kterému porozumí na vašem marketingovém oddělení a kterému bude rozumět i influencer na druhé straně. Pokud samozřejmě preferujete klasický právní jazyk, umíme smlouvu nachystat i tímto způsobem.

Smlouvu nachystáme tak, abyste ji mohli používat pro všechny budoucí spolupráce nebo ji připravíme na konkrétní spolupráci.

Pavel Čech

Pavel Čech ↗

Pavel je expertem na IT právo, autorské právo a duševní vlastnictví. Má na kontě vyjednávání smluv pro největší společnosti v ČR a chystal smlouvy o spolupráci s influencery pro marketingové agentury, které zajišťují aktivity pro nadnárodní řetězce.

Interně se Pavel aktivně věnuje předávání právního obsahu srozumitelnou formou a často jej označujeme za právního influencera. Je jedním z nejčastějších hostů našeho podcastu Právo v kostce ↗.

Chcete se s Pavlem potkat a přeskočit formality kontaktního formuláře? Domluvte si s Pavlem schůzku přes Calendly.

Calendly -->

Kontaktujte nás